HELPNOW
gru 19, 2022

Technologia w służbie empatii – pierwsza konferencja prasowa HelpNow

Redaktor Medyczny

Mateusz Soliński

 

Medycyna mobilna na miarę XXI wieku –  pierwsza konferencja prasowa HelpNow

Centrum Konferencyjne Foksal, godzina 9:15. Rozpoczyna się pierwsza konferencja prasowa HelpNow. Na wydarzenie przybyli przedstawiciele prasy z branży medycznej i biznesu z wielu redakcji, między innymi: Forbes, Wyborcza.pl, Onet, PAP oraz Healthy&Beauty. Dla całego zespołu jest to pierwsze poważne spotkanie z dziennikarzami, którzy w przyszłości będą pisać o nowym startupie na polskim rynku medycznym. Zanim zaproszeni goście skończyli swoją poranną kawę, na sali zjawiła się energetyczna prowadząca konferencji – Joanna Racewicz, która uzupełniła zaszczytne grono uczestników wydarzenia. Tego dnia wszyscy bezpiecznie dotarli na miejsce i nie trzeba było nigdzie zamawiać karetki…

           … lecz nawet gdyby zaszła taka potrzeba, to prawdopodobnie pomoc dotarłaby bardzo szybko odkąd HelpNow, czyli pierwsze prywatne pogotowie ratunkowe w Polsce, świadczy swoje usługi w Warszawie i okolicach. W trakcie kolejnych wywiadów z przedstawicielami firmy oraz pytań dziennikarzy, przedstawiono unikatowy schemat działania tego nowego, polskiego startupu oraz dyskutowano o wyzwaniach współczesnego świata dotyczących ratownictwa medycznego. Prześledźmy sobie najważniejsze momenty tej konferencji!

Technologia w służbie empatii – rozmowa z Janem Dmowskim, Prezesem HelpNow

“Powiedzieć, że HelpNow to pierwsze prywatne pogotowie w Polsce to nic nie powiedzieć, bo to jednocześnie karetka, przychodnia, laboratorium i apteka na kółkach!” – takimi słowami rozpoczęła konferencję prowadząca Joanna Racewicz po czym zaprosiła do rozmowy pierwszego prelegenta, Jana Dmowskiego –  Prezesa HelpNow. W trakcie wywiadu mogliśmy dowiedzieć się o początkach firmy oraz o jej głównych cechach. Oddajmy głos samemu Prezesowi: ”HelpNow to połączenie innowacji, pasji oraz doświadczenia z technologią. To nowa jakość w świadczeniu usług medycznych.”. 

Rozmawiano również o zmianie sposobu myślenia w temacie ochrony zdrowia w ostatnich latach. Ograniczona dostępność lekarzy, nowe rozwiązania technologiczne, rozwój telemedycyny, a także zwiększające się potrzeby pacjentów wykreowały przestrzeń dla konceptu, które realizuje HelpNow – niesienie pomocy medycznej w warunkach domowych i stworzenie idei “przychodni na kółkach”, czyli doskonale wyposażonej karetki 5G pozwalającej na wykonywanie wielu badań w dowolnym miejscu i w krótkim czasie. 

Następnie Jan Dmowski podkreślił, że zadaniem prywatnego pogotowia ratunkowego nie jest zastąpienie publicznej służby zdrowia, a uzupełnienie jej działania. Wskazał również na główne cele HelpNow, czyli dorarcie do pacjenta, zbadanie go, zdiagnozowanie i udzielenie pomocy na miejscu, z zachowaniem najwyższych standardów, poczucia komfortu i profesjonalizmu. “Technologia w służbie empatii” – tak podsumował wizję firmy. Na zakończenie tej części konferencji mogliśmy obejrzeć najnowszy film promocyjny, który jest dostępny również klikając tutaj. 

 

Przychodnia na kółkach – rozmowa z Lek. med. Piotrem Leszczyńskim, Dyrektorem Medycznym Help Now

Kolejnym rozmówcą Joanny Racewicz był dr Piotr Leszczyński, Dyrektor Medyczny HelpNow. Opowiedział o strukturze firmy i jej nowoczesnym szkielecie działania, na bazie którego ratownicy w karetkach 5G mają stały kontakt z lekarzem znajdującym się w placówce medycznej. Dowiedzieliśmy się, że obecnie flota HelpNow liczy sobie 5 karetek wyposażonych w najnowocześniejszy sprzęt, a na potrzeby pacjentów w Warszawie i okolicy (+30 km) odpowiada zespół 3 lekarzy oraz 45 ratowników medycznych. Schemat działania firmy zakłada “wirtualną” obecność lekarza na miejscu zdarzenia, pozwalając na kontakt z wieloma zespołami w krótkim czasie. Takie podejście zwiększa efektywność niesienia pomocy, a co najważniejsze, skraca czas do diagnozy i wdrożenia leczenia. 

Schemat działania HelpNow

W kolejnej części dyskusji, uczestnicy konferencji mogli zobaczyć jak wygląda karetka 5G dzięki połączeniu wideo w czasie rzeczywistym. Dr Leszczyński przedstawił działanie sprzętu, który był prezentowany w trakcie transmisji. Mieliśmy okazję zobaczyć takie urządzenia jak: analizator parametrów krytycznych EPOC, analizator moczu Clinitec, przenośna głowica USG czy analizator biochemiczny COBAS, pozwalający na określenie parametrów związanych z zawałem serca. W podobny sposób, w jaki przebiegała prezentacja, lekarz może nadzorować akcję ratowniczą i widzieć pacjenta nie będąc na miejscu zdarzenia. Pozwala to na zwiększenie efektywności udzielanej pomocy i zwiększa dostępność lekarza, który w mgnieniu oka może łączyć się z kolejnymi zespołami ratowniczymi. Nowoczesna opieka medyczna, jak podkreślił dr Leszczyński, wymaga jednak dużych nakładów finansowych – jednej karetka 5G to koszt około miliona złotych. W zamian otrzymujemy prawdziwą przychodnię na kółkach.

Stały monitoring a liczba interwencji – rozmowa z dr n. med. Tomaszem Kulawikiem

W trakcie trzeciej rozmowy z dr n. med. Tomaszem Kulawikiem – kardiologiem pracującym w Szpitalu Orłowskiego w Warszawie, przedstawiony został przebieg wizyty domowej w ramach abonamentu HelpNow składającej się na następujące kroki:

  1. Przyjazd karetki wyposażonej w najnowocześniejszy sprzęt.
  2. Badanie pacjenta przez ratownika, zebranie wywiadu medycznego.
  3. Przeprowadzenie badań na miejscu, w tym krwi, moczu lub USG.
  4. Pobranie próbek do badań laboratoryjnych.
  5. Połączenie z lekarzem za pomocą rozwiązań telemedycznych i postawienie wstępnej diagnozy.
  6. Wypisanie e-recepty lub e-skierowania oraz zaleceń dalszego postępowania.
  7. Transport karetką do szpitala, jeśli pojawią się ku temu wskazania.

Następnie dyskusja skierowana została na omówienie wyzwań współczesnej kardiologii i roli nowych technologii w monitorowaniu chorób układu krążenia. Dr Kulawik opowiedział o ogromnej skali zachorowań na tego typu schorzenia wśród pacjentów w Polsce. Według danych NFZ, aż 1,4 miliony pacjentów w Polsce ma zdiagnozowaną niewydolność serca oraz ponad 400 tysięcy cierpi na migotanie przedsionków. Kluczowe w tej kwestii jest stałe i skuteczne monitorowanie pacjenta przy użyciu technologii telemedycznych oraz przenośnego sprzętu do pomiaru EKG oraz parametrów biochemicznych (np. troponiny). Przytoczone przez dr Kulawika statystyki dotyczące pacjentów w Szpitalnych Oddziałach Ratunkowych (SOR) również nie napawają optymizmem. W ostatnich latach znacznie wzrosła zarówno liczba interwencji (udzielonych świadczeń) na miejscu zdarzenia (3,1 miliona interwencji w 2021; 11% więcej w stosunku do 2020 roku), liczba pacjentów, którym udzielono pomocy ambulatoryjnej (3,4 miliona w 2021; 5,3% więcej niż w 2020), czy liczba chorych leczonych na SOR (1,6 miliona w 2021; 14,3% więcej niż w 2020 roku). Niewątpliwie jedną z przyczyn masowego wzrostu interwencji była pandemia SARS-CoV-2, która uwydatniła ogromne potrzeby udzielania świadczeń.

W trakcie rozmowy podkreślono, że koncept HelpNow, oferujący stałą opiekę w ramach abonamentu, jest optymalnym rozwiązaniem dla pacjentów cierpiących na choroby układu krążenia. Płacąc stałą kwotę w miesiącu pacjent otrzymuje możliwość kontrolowania swojej choroby i może liczyć na przyjazd karetki w każdej sytuacji. 

Pytania od dziennikarzy i zakończenie

Po rozmowach z pracownikami firmy przyszedł czas na pytania od dziennikarzy. A było ich naprawdę dużo! W trakcie dyskusji dowiedzieliśmy się, między innymi, że zespół HelpNow świadczył usługi dla około 50 tysiąca osób, co przy tak krótkim czasie trwania firmy jest imponującym wynikiem. Padały również pytania o dalszy rozwój firmy, czyli inwestowanie w dalszy rozwój floty karetek, wprowadzanie rozwiązań związanych ze sztuczną inteligencją czy nawet… otwarcia własnego oddziału ratunkowego! Można było odnieść wrażenie, że wśród gości a także rozmówców wytworzyła się prawdziwa atmosfera kreatywności. Nawet po zakończeniu oficjalnej części konferencji prowadzono rozmowy w mniejszych gronach wymieniając się pomysłami i gratulując dotychczasowego sukcesu. 

Bez wątpienia zespół HelpNow dostał wiatru w żagle (a może raczej napędu do swoich karetek) słysząc wiele pozytywnych reakcji na temat wypracowanego konceptu. 

Po zakończeniu konferencji kilka redakcji opublikowało artykuły na temat tego wydarzenia, które możecie znaleźć pod tym linkiem.

 

Kontakt
BEP Medica S.A.
Klimczaka 1
02-797 Warszawa
NIP 9512531254
REGON 520678780
KRS 0000937259
Telefon alarmowy
+48 883 112 106
Sprzedaż indywidualna
+48 730 011 658
Sprzedaż korporacyjna
+48 883 112 004
Przydatne informacje
Polityka prywatności